Braňte se zimní depresi

Připadáte si podráždění, nevýkonní, nic vás nebaví a celkově nejste ve své kůži? Možná je na vině tzv. sezonní afektivní porucha neboli zimní deprese.
Může za to nedostatek slunečního svitu, který je pro naši nejenom duševní, ale i tělesnou schránku nesmírně důležitý. Proto nám je jednoduše řečeno fajn, když svítí sluníčko, a ouvej, pokud ho je pomálu. A těchto dní bohužel začíná přibývat. Naštěstí existují způsoby, jak si ulevit a stav našeho psýché alespoň trošku vylepšit.

Zimní depresí u nás trpí dvě procenta populace

Vliv nedostatku slunečního svitu na lidskou psychiku je neoddiskutovatelný, konkrétně se v našich zeměpisných šířkách týká zhruba dvou procent populace. Slunce totiž mimo jiné ovládá náš biorytmus, respektive ho synchronizuje. A pokud se mu ho nedostává v takové míře, na niž je zvyklý, mohou nastat problémy v podobě sklíčenosti a deprese.

Vyrazte za sluncem, nebo vyzkoušejte fototerapii

Naštěstí existují způsoby, jak si ulevit. Za sluníčkem můžete vyrazit do teplých krajin, nebo do nějakého horského střediska. Velmi účinnou se ukazuje i fototerapie, tedy terapie světlem, v rámci které sluneční svit nahradíte svitem ze speciální lampy s intenzívním bílým světlem. Terapii lze absolvovat buď ve speciálním zdravotnickém zařízení, nebo si pořiďte lampu pro domácí použití.

Hýbejte se a vyzkoušejte doplňky stravy

Do svého jídelníčku zařaďte speciální doplňky stravy zaměřené na doplnění vitamínu D. Společnost Naturvita například na trh dodává přípravek VITAMÍN D3 400 I.U (seženete jej na e-shopu gigalekarna.cz), který je pro období, kdy je více tmy, přímo ideální. Důležitý je ale dostatek pohybu na čerstvém vzduchu. Nebuďte celé dny zavření doma a vyrazte ven na procházku, a to i přesto, že tam je nevlídno. K tomu si dopřávejte dostatek vitamínů, dodržujte pitný režim a věnujte se činnostem, které vás těší. Přečtěte si pěknou knížku, dejte si horkou čokoládu, zkrátka cokoliv, co vaši náladu vylepší. Uvidíte, že vám brzy bude líp.