Norfolk Southern oznamuje nová bezpečnostní opatření po katastrofě v East Palestine, protože NTSB vyšetřuje další vykolejení vlaku v Ohiu

Když federální vyšetřovatelé navštívili místo dalšího vykolejení vlaku Norfolk Southern East Palestine v Ohiu, společnost slíbila nová bezpečnostní opatření v reakci na jeho toxický vlakový vrak, který zpustošil město Východní Palestina.

Společnost Norfolk Southern v pondělí oznámila, že předělá svou síť detektorů horkých ložisek jako součást nového šestibodového bezpečnostního plánu .

Záběry ukazující ohnivou katastrofu vykolejení vlaku ve 20 mil od městečka East Palestine a vyvolávají otázky ohledně načasování výstrahy

Detektory „horkých ložisek“ nebo „horkých ložisek“ používají infračervené senzory k zaznamenávání teplot železničních ložisek při průjezdu vlaků. Pokud detektory zaznamenají přehřáté ložisko, spustí alarm, který upozorní vlakovou četu, aby zastavila a prohlédla vagón, zda nedošlo k poruše.

Po toxickém vykolejení 3. února ve East Palestine vyšetřovatelé objevili, že senzory horkých ložisek detekovaly, že se ložisko kola zahřívá míle, než nakonec selhalo – ale podle předběžné zprávy z 23. února upozornili posádku vlaku, až když bylo příliš pozdě. Národní rada pro bezpečnost dopravy .

V současné době je průměrná vzdálenost mezi detektory v síti Norfolk Southern 13,9 mil. V pondělí společnost oznámila, že prozkoumá každou oblast, kde je vzdálenost mezi detektory větší než 15 mil, a vypracuje plán na nasazení dalších detektorů tam, kde to bude potřeba .

Norfolk Southern uvedl, že další nová bezpečnostní opatření budou zahrnovat:

• Spolupráce s výrobci „multi-scan“ detektorů horkých ložisek, které jsou schopny „skenovat větší průřez ložisek a kol železničního vozu“ pro urychlení vývoje a testování.

• Přidání 13 detektorů „akustických ložisek“, které analyzují akustický podpis vibrací uvnitř nápravy a budou schopny identifikovat potenciální problémy, které vizuální kontrola nedokázala. Tyto detektory by byly přidány na trasy s „vysokým provozem“ v hlavní síti Norfolk Southern.

• Spolupráce s Georgia Tech na zdokonalení technologie bezpečnostních inspekcí pomocí „strojového vidění a algoritmů poháněných umělou inteligencí k identifikaci defektů a potřebných oprav“.

• Urychlení instalace nové inspekční technologie, včetně použití kamer s vysokým rozlišením rozmístěných na strategických místech jejího Premier Corridor, což je vlaková trať, která spojuje severovýchod a Středozápad a prochází východní Palestinou.

Asi 200 mil jihozápadně od východní Palestiny vyšetřovatelé NTSB dorazili v pondělí do Springfield Ohio – kde v sobotu vykolejil nákladní vlak Norfolk Southern.

Vyšetřovatelé budou mimo jiné „sledovat stav trati, mechanický stav vlaku, provoz, polohu vozů ve vlaku a signalizaci a řízení vlaků,“ uvedla NTSB v prohlášení. „Budou také shromažďovat data ze záznamníků událostí, palubní obrazové záznamníky a povedou rozhovory s posádkou a dalšími svědky.“

Očekává se, že vyšetřovatelé agentury zveřejní předběžnou zprávu do dvou až tří týdnů.