Asociace za lepší ICT řešení přináší mnoho zajímavých a inovativních řešení. Přináší informace z oblastí ERP, CRM, datových center, umělé inteligence, chatbotů a v neposlední řadě i nových zajímavých technologií. Pravidelně o tom všem informujte na svém blogu. Dnes pro vás máme jeden tip na nový článek s titulkem “Nejlepší postupy UX pro tvorbu chatbotů“. V článku se dozvíte, že osvědčené postupy pro správné UX v konverzačních rozhraních ještě nebyly úplně stanoveny. Proto firma Sabre Labs provedla na univerzitě v Dallasu guerillové uživatelské testy, při nichž požádala celkem 15 uživatelů o interakci s jedním ze tří chatbotů Facebook Messengeru zaměřených na cestování – Skyscanner, Hipmunk, a Kayak. Při každém testu byli uživatelé požádáni o rezervaci letu, změnu destinace a změnu data odletu a/nebo návratu. Nevytvářejte očekávání, která chatbot nemůže splnit Nějakým způsobem zajistěte návrat do „hlavní nabídky“ Nenuťte uživatele k tl;dr Otestujte svého chatbota na různých zařízeních, abyste se ujistili, že uživatelé při čtení nescrollují Používejte komponenty uživatelského rozhraní jako „ochranné zábradlí“ v konverzaci Tlačítka a rychlé odpovědi vytvářejí iluzi omezených možností Zajistěte, aby přesměrování byla relevantní Vědět, kdy zachovat kontext a kdy jej obnovit Na formulaci záleží: Srozumitelné výrazy Na formulaci záleží: Potvrďte dotazem, ne konstatováním Na formulaci záleží: Odpovědi uživatelů se odvíjejí od znění otázky Nenechávejte uživatele na holičkách V průběhu rozhovoru dávejte příležitost k opravě chyb Nezobrazujte důležité texty jako titulky Používejte vhodný humor Více se již přečtěte v odkazovaném článku: https://lepsi-reseni.cz/postupy-ux-tvorba-chatbota/ zdroj: https://lepsi-reseni.cz/postupy-ux-tvorba-chatbota/Úvodní slova k článku “Nejlepší postupy UX pro tvorbu chatbotů”
Níže jsou uvedeny hlavní nadpisky titulků v článku: