Pevnost Boyard, široké veřejnosti se představila v roce1990, tehdy zde francouzská televize začala natáčet populární televizní soutěž se stejnojmenným názvem. Česká televize ji vysílala pod názvem Klíče od pevnosti Boyard. Soutěž Pevnost Boyard je založená na pricipu vzájemné spolupráce a kompaktnosti soutěžících týmů, s cílem vyhrát poklad pevnosti. Na jejím základě vytvořila agentura Z-agency teambuildingový program pro firmy Pevnost Boyard – Útěk z hradu.
Odborníci na teambuilding se nechali touto hrou inspirovat a vytvořili hru s názvem Pevnost Boyard – Útěk z hradu, která je založená na legendě o Závišovi, jež na svůj hrad sezval šlechtice pod záminkou odboje proti nenáviděnému králi. Avšak po příjezdu všechny uvěznil s úmyslem přivlastnit si jejich majetek. Šlechtici se nevzdávají a pokusí se z hradu uniknout. Musí vytvořit týmy, které spolu nejen spolupracují, ale také soupeří. Firemní akce pod názvem Pevnost Boyard – Útěk z hradu, je stylizovaná hra zaměřená na teambuilding, na vytváření spolupracujících týmů.
Pevnost Boyard – Útěk z hradu, teambuildingová hra je vytvořena a koncipována tak, aby účastníci navzájem spolupracovali, tvořili kompaktní tým. Díky spolupráci ve hře Pevnost Boyard – Útěk z hradu si vytvoří přátelské vztahy. Tyto vztahy se kladně projeví v každodenním řešení pracovních úkolů. Úspěch každé firmy stojí na dobře fungujícím a spolupracujícím týmu zaměstnanců. Proto jsou firemní akce prospěšné jak pro zaměstnance, tak pro zaměstnavatele. Investice vložená do firemní akce se zaměstnavateli mnohonádobně vrátí v podobě loajálních zaměstnanců, schopných řešit jakékoli obtížné úkoly.