V poslední době se stal obal jedním z nejdůležitějších elementů pro úspěšný prodej. Obal vytváří prezentaci a vzhled výrobků a je to ten nejlepší prostor pro umístění vhodného loga a sloganů. Obal nejenom podporuje prodej, ale vytváří i první dojem o výrobku. Trh s obalovými materiály se mění souběžně s požadavky i těch nejnáročnějších zákazníků.
To samé, co platí u samotných výrobků, platí také u balíků zasílaných poštou nebo přepravní službou. To, jakým způsobem je zabalen balík, který je odesílán zákazníkovi z e-shopu může hodně napovědět o kvalitě obchodu a pečlivosti jeho zaměstnanců. Kvalitně zabalený balík určitě udělá dobrý dojem, v nejlepším případě dokonce tak, že motivuje zákazníka k dalšímu nákupu v tom samém obchodě, aniž by měl potřebu hledat jiný obchod. Naopak mizerně zabalený balík, který se během přepravy rozbalí nebo výrazně potrhá kvůli nedostatečnému balení, zaručeně dobrý dojem neudělá. Drtivá většina zákazníků v takovém případě už v tom samém obchodě neobjedná z obavy, že příště přijde balík poškozený nebo nekompletní.
V dnešním světě je prakticky všude tlak na snížení nákladů a urychlení procesů. V případě balení zásilek sice použití menšího množství obalového materiálu může ušetřit náklady i čas, prakticky určitě se ale časem tento způsob šetření přestane vyplácet díky vzniklým reklamacím. Určitě je tak vhodnější pro dlouhodobý úspěch do obalových materiálů přiměřeně zainvestovat. Správným použitím obalových materiálů lze předejít reklamacím vzniklým špatným obalem a, jak už je uvedeno výše, pro zákazníka se prodejce stává důvěryhodnějším pro další objednávky. Jaké obaly tedy při balení zásilek používat? Pro běžné zásilky bohatě postačí následující čtyři typy obalových materiálů:
Bublinková folie – nepostradatelný prvek ochrany při přepravě křehkých věcí a skla. Je široce používaná jako obalový materiál při prodeji elektroniky a spotřebičů. Varianty bublinkové folie se dají použít také jako izolační vrstvy nebo jako ochrana před znečištěním. U předmětů, které nejsou tolik náchylné k poškození je možné využít jako výplň balíku zmačkaný balící papír apod.
Kartonové krabice – široce používány pro skladování zboží a věcí v obchodech a domácnostech. Jedná se o nejvšestrannější obalový materiál. Tyto krabice se dnes prodávají na trhu v různých variantách. Jsou vyrobeny z tří-, pěti- nebo sedmivrstvé lepenky. Na výběr je z mnoha různých konstrukcí, které jsou sjednoceny pod kódy FEFCO pro rychlé rozlišení. Krabice jsou všestranné, kompaktní, nízkonákladové a velice snadno se recyklují. Použitelné jsou opakovaně. Při přepravě navíc zásilce dávají pravidelný a stabilní tvar.
Folie – v současné době jsou folie různých druhů při balení široce používány. Stretch folie jsou vyrobeny z transparentního nebo černého elastického polyetylenu, který má skvělé fixační vlastnosti a širokou škálu využití ať už v potravinářském či technickém průmyslu. K balení se využívají často také polypropylenové folie nebo sáčky, které jsou pevnější, ale nejsou průtažné. Ty jsou ideální jsou na dárková balení apod.
Lepící pásky – jsou prakticky nezbytné při balení jakýchkoli balíků či krabic. Nejčastěji se používají transparentní nebo hnědé pásky, často se však setkáte s barevnými páskami, nebo lepícími páskami s barevným firemním potiskem.
Při správném použití těchto obalových materiálů hned bude Vaše firma vypadat profesionálněji. Stačí jen zboží obalit bublinkovou folií a vložit do krabice. Krabici uzavřít průhlednou lepící páskou a obalit 2-3 vrstvami černé stretch folie, která zamezí poškození a zašpinění obsahu a navíc balík vypadá dobře. Pro šíření povědomí o Vaší firmě pak přelepit celý balík lepící páskou s Vaším potiskem a je to!