Zdokonalení internetové reklamy nejen ve Vašem okolí

O tom, jak fungují PPC reklamy, byla napsána již spousta různých článků. Zobrazení této reklamy osloví vždy ty uživatele internetu, kteří vás buď přímo hledají a zadali odpovídající dotaz do vyhledávače, nebo u kterých je pravděpodobnost, že by vás hledat mohli a právě si například čtou recenzi výrobku, který prodáváte. I přesto že nevlastníte internetový obchod a nedovážíte vaše zboží do celé republiky, nemusí pro vás být reklama na internetu bezvýznamná. Výhodou PPC reklamy je především to, že umožňuje oslovit i klienty z vašeho blízkého okolí. Máte velmi malou firmu a sháníte potenciální zákazníky jen ze svého okresu? Rozhodně to není problém a neměl by to důvod k tomu, proč PPC kampaně nevyzkoušet.

Regionální cílení, ano nebo ne

Jednoduchým vybráním vámi požadované geografické oblasti docílíte zobrazování vaší reklamy pouze těm uživatelům, kteří se v této oblasti nachází. Konkurenceschopnost vaší reklamy se zvýší a na stránky tak přivedete mnohem více potenciálních klientů. Můžete vhodně kombinovat texty v inzerátech s nastavením regionalizace a tím dosáhnout jak lepšího efektu z reklamy, tak i uspokojení potřeb klientů, kteří u vás nakoupí. Správným nastavením PPC kampaně také dosáhnete toho, že se za menší peníze budete zobrazovat na přednějších pozicích ve vyhledávání. Cílit zobrazení vaší reklamy můžete podle libosti na celou zemi (a to nejen na Českou republiku), případně si můžete zvolit jen některé kraje a okresy, nebo jednoduše necháte inzeráty zobrazovat jen v některé části vašeho města. Vše záleží na tom, jaký je váš cíl a koho chcete oslovit. Jinak bude mít regionální cílení nastavena restaurace s rozvozem obědů a jinak bude kampaně nastavovat internetový obchod s elektronikou.

Nejen místo, ale i čas

PPC reklama umožňuje kromě cílení do jednotlivých regionů také časové plánování. Pokud jste již v rámci vašeho podnikání dělali průzkum trhu, případně jste podle statistiky zjistili, že nejvíce zákazníků navštěvuje vaší stránku o víkendech, můžete pro toto časové období PPC reklamu více podpořit. PPC reklama umožňuje určit časový interval, ve kterém se mají inzeráty v kampani zobrazovat a také procentuální úpravu maximálních cen za proklik u sestav a klíčových slov v uvedeném čase. Vybrat si můžete mezi zobrazením reklamy v jednotlivé dny v týdnu i hodiny. Pokud vaše reklama dosahuje lepších výsledků v určitou hodinu, můžete zvýšit cenu za proklik pro toto období. Celkovou optimalizací a profesionálním nastavení proklikové reklamy dosáhnete mnohem lepších výsledků.

Jak přivést klienty zpět

PPC reklama nabízí tzv. remarketing. To je funkce, pomocí které můžete oslovit uživatele, kteří dříve navštívili vaše stránky a z nějakého důvodu před dokončením nákupu odešli. Pokud uživatelé z vašich stránek odejdou, můžete je pomocí remarketingu oslovit, až budou prohlížet jiné stránky. Můžete jim také zobrazit reklamní sdělení šité na míru nebo zvláštní nabídku se slevou, která je přiměje, aby se vrátili zpět a dokončili nákup. Dokonalého efektu remarketingu dosáhnete především tak, že správně nastavíte okruhy uživatelů. Ti, co měli naplněný nákupní košík, ale objednávku neuskutečnili, možná uvítají nějakou slevu, nebo poštovné zdarma. Ti, kteří zboží nakoupili, se určitě na stránky rádi vrátí z důvodu, že jim nabídnete nějakou další přidanou hodnotu nebo doplňkové zboží. Opět platí, že každá kampaň je nastavena individuálně podle cílů jednotlivých inzerentů.