Konec starostem s firemní flotilou

Několik ředitelů a vrcholných manažerů by mohla dát tomuto článku za pravdu. Jestliže má vaše firma nějaká auta, jistě ví , kolik starostí si musíte vytrpět s jejich nákupem a různou údržbou. Však on je to už zcela samostatný vědní obor. Jak jinak totiž vysvětlit tu přemíru informací, která se na vás ze světa auto moto valí? Správný způsob, jak si zajistit klidné spaní a jak si uvolnit hlavu od přemýšlení nad tím, které auto potřebuje zase vyměnit olej a kdo zase ujel dvě stě kilometrů bez toho, aniž by to dostatečně zaevidoval, je najít si obstojného správce vozového parku.

Měl by umět zvládnout ívce věcí najednou . A také by se měl orientovat v trhu vozidel . Měl by znát , jaké auto má jaké výhody a naopak nevýhody a která značka je známá svou kvalitou a kterému výrobci je prospěšnější se vyhnout. Protože podle Paretova pravidla můžete 80% pozdějších problémů odstranit již výběrem správných aut. Chcete cestovat spíše po městě nebo po dálnicích? Kolik kilometrů ročně vy a vaši zaměstnanci najedete? Budete převážet spoustu materiálu nebo osob? Vyplatí se vám benzin nebo diesel? Pořídíte se nadstandardní záruku? Podle toho co se dá vidět , správná správa vozového parku obnáší spoustu důležitých rozhodnutí, které ovšem můžete přenechat někomu kvalifikovanějšímu .

Správce vozového parku se ale nestará jenom o počáteční nákup, to je teprve ostrý start . Zásaditá je také následná správa aut. Musí mít naprosto jasný přehled v tom, kdo auto zrovna využívá a jestli k tomu má určitá oprávnění. Musí vědět, jak často se mají auta kontrolovat a kdy je potřeba vyměnit jednotlivé součásti. Měl by se také skvěle orientovat v různých legislativních nařízeních, tedy vědět, jak se má vést deník jízd a podobně.